Geplaatst op Geef een reactie

Oberon Performance Clutch Slave Cylinders

Clutch Slave Cylinders van Oberon Performance zijn een mooie upgrade voor de motoren die een hydraulische koppeling hebben. Vaak werkt dit fantastisch maar er zijn ook regelmatig problemen.

De originele slave cylinder (zit bij het motorblok) werkt niet altijd even fijn en doseerbaar en tevens zijn er diverse die regelmatig stuk gaan, waardoor de koppeling ook niet makkelijk te bedienen is. Bijkomend probleem is dat de originele cylinders vaak vrij prijzig zijn.

Oplossing hiervoor zijn de Clutch Slave Cylinder van Oberon Performance.

clutch slave cylinder Oberon Performance

Deze worden geleverd met een levenslange garantie (gaan in de praktijk vrijwel nooit stuk) en met een optimale afstemming van de onderdelen op de motor. Hierdoor gaat de koppeling in veel gevallen fijner en beter doseerbaar werken.

Op onze website zijn deze te vinden en te bestellen natuurlijk. Een kleine reparatie met vervolgens veel rijplezier.

Geplaatst op Geef een reactie

Akrapovic uitlaatdempers en systemen

Historie Akrapovic

Akrapovic is een fabrikant van hoogwaardige uitlaatdempers en uitlaatsystemen voor motoren en auto’s. Het bedrijf is gevestigd in Slovenie. In 1977 begon Igor Akrapovič met racen, hij was echter niet tevreden met de kwaliteit van uitlaatsystemen die op dat moment in de Oostbloklanden te koop waren en de uitlaatsystemen uit het “Westen” waren simpelweg te duur.

Hij begon een klein bedrijf waar ze zelf de uitlaatsystemen gingen maken. Dit bedrijf begon met de naam Skorpion. In 1993 ging Kawasaki in Duitsland testen met deze uitlaatsystemen en in 1994 werden ze voor het eerst gebruikt in internationale competities onder andere het ESBK en het WSBK. Vervolgens gingen ook diverse andere Superbike teams zoals Yamaha, Suzuki, Ducati en Honda deze uitlaten gebruiken.

In 1997 werd de naam van het bedrijf verandert in Akrapovic. Nadat de verkopen vooral in Duitsland sterk waren gestegen werd de productie capaciteit in 1999 sterk vergroot. Hiervoor werd verhuisd naar een grotere productielocatie. De werkplaats van 450m2 werd ingeruild voor een werkplaats van 3000 m2 in Ivančna Gorica. Op deze locatie is de werkplaats sindsdien nog vergroot tot 13.000 m2 in 2010.

Akrapovic logo

In 2000 werd het eerste wereldkampioenschap in het WSBK binnen gehaald met Colin Edwards op de Castrol Honda SP-1. Technische ontwikkelingen gingen verder en ook in andere competities werd steeds meer gebruik gemaakt van Akrapovic uitlaten tot en met de MotoGP.

Akrapovic uitlaatdempers en systemen bij Bunkerparts

Wij leveren al vrijwel vanaf de start van ons bedrijf in 2004 de uitlaten en uitlaatsystemen van dit topmerk. Al die jaren is de kwaliteit van de spullen helemaal top geweest. Deze worden gekenmerkt door een zeer sportief geluid (zelfs in de uitvoeringen met E-keur!), meer vermogen, meer trekkracht en een lager gewicht. De afwerking en de aandacht voor de aflevering zijn altijd helemaal voor elkaar.

Akrapovic slip-on BMW F 900 XR

Akrapovic uitlaten zitten zonder meer in het topsegment. Vooral de Evolution systemen met volledig titanium uitlaatbochten worden veel gebruikt in de racewereld. Maar ook voor de “gewone” straatrijder heeft het merk zeer mooie producten. Zeer populair op dit moment zijn de systemen voor de Yamaha MT-09, de MT-07 en BMW S1000RR en de uitlaatdempers voor de nieuwe Kawasaki Z900 en de BMW R1250 GS.

Dus ben je op zoek naar een top end uitlaatdemper of uitlaatsysteem voor je motor, dan kun je stoppen met zoeken, kijk op onze site wat Akrapovic voor jouw motor te bieden heeft of neem contact op met ons. Wij leveren het totale motorfiets programma tegen concurrerende prijzen!

Evolution line titanium uitlaatsysteem R1 2020

Geplaatst op Geef een reactie

Vortex V3 2.0 ketting

Vortex V3 2.0 ketting in goud en in zwart

Vortex racing heeft een nieuwe ketting ontworpen. Deze motorketting is leverbaar in zwart en in goudkleur en heeft de vertrouwde Vortex kwaliteit en afwerking.

Specificaties van de kettingen zijn:

–  x-ring kwaliteitskettingen

–  verkrijgbaar in SX kwaliteit (sterk) en RX (supersterk)

–  verkrijgbaar in verschillende lengtes

–  leverbaar in de kettingbreedtes: 520, 525 en 530

– voorzien van sluitpennen met een hol uiteinde, zijn hierdoor makkelijk te klinken

Deze kettingen zijn geschikt voor de meeste moderne motoren. Kijk op onze website of neem contact met ons op voor een meer persoonlijk advies!

Verkoopprijs vanaf € 117,00 inclusief btw.

Vortex ketting
Vortex chain
Geplaatst op Geef een reactie

Barnett koppelingsveren ombouwkits

Koppelingsveren ombouwkit is de oplossing Barnett clutches voor de koppelingsproblemen van een aantal Yamaha motoren. Yamaha heeft een aantal van haar modellen uitgerust met een koppeling voorzien van een diafragmaveer. In de praktijk blijkt dit systeem niet helemaal vlekkeloos te werken. Gevolg hiervan is een lastig te bedienen koppeling en een soms zeer snelle slijtage van de koppelingsplaten.

De oplossing van Barnett clutches is een nieuwe gefreesde drukplaat die is voorzien van een aantal traditionele koppelingsveren. Hieronder een voorbeeld hiervan.barnett xv1900

Barnett clutch conversion

Minder slijtage en een veel beter doseerbare koppeling is het resultaat van het monteren van deze ombouwkit. Een relatief simpele aanpassing met groot resultaat.

Deze koppelingsveren ombouwkit is verkrijgbaar voor de volgende Yamaha motoren:

  • YZF-R1 1998-2003
  • FJ 1100 en FJ 1200
  • FJR 1300
  • V-Max 1200
  • XTZ 1200 Super Tenere
  • MT-01
  • XV 1600
  • XV 1700
  • XV 1900

De verschillende ombouwkits vindt je terug op onze website

Geplaatst op Geef een reactie

Ketting klinken…. zelf doen

Ketting zelf klinken kan dat? Ja. maar gebruik een geschikte kettingpons bij sluitschakels met holle sluitpin (o.a. DID, maar ook de meeste andere merken gebruiken dit systeem)

Hieronder de kettingpons en een afbeelding van een sluitschakel met x-ringen en kettingvet

ketting pons

Kettingpons in onderdelen:

Kettingponsdeel A  :  A
Kettingponsdeel B :   B
Aambeeldje:  C
Ponsstift:  D

ketting pons

Mijn tip is om de kettingpons niet te gebruiken om de oude ketting te breken, stift breekt dan vrij makkelijk, oude ketting kan simpel worden gedeeld dmv een slijptol.

Plaats de klinkschakel met de o of x-ring rubbers op de voorgeschreven wijze (gebruik daarbij het meegeleverde kettingvet) plaats als laatste het sluitplaatje zoals hierboven afgebeeld. Ik heb voor de duidelijkheid op de foto een andere kleur sluitplaat gebruikt.

ketting klinken

Pak kettingpons deel B en plaats dit achter de ketting, de sluitpinnen van de schakel vallen in de uitsparingen in kettingpons deel B.

Plaats de stift (deel D) in kettingpons deel A met de dunne pin naar binnen gericht, zodat het breedste stuk nog een klein stuk uitsteekt. Pak ook het aambeeld (deel B) en schuif dit geheel over kettingpons deel B. Zorg dat het aambeeld precies over de sluitplaat van de klinkschakel valt, zie de afbeelding hieronder. Rustig met de hand aandraaien zodat alles netjes vastgeklemd zit.

Je gebruikt twee sleutels om de pons aan te draaien tot het niet meer verder kan. Controleer tussentijds of het sluitplaatje netjes recht over de pinnen gaat). Als de de pons niet meer verder kan is het sluitplaatje ver genoeg over de pinnen gedrukt (kan niet te ver!).

ketting klinken
ketting klinken

Als laatste handeling van het ketting klinken moeten de pinnen worden “geponst” . Hiervoor het aambeeld (deel C) verwijderen. Het bovendeel van de kettingpons (deel A) nu zo plaatsen dat de stift met de inkeping precies op de sluitpin uit komt. Kettingpons weer met de hand aandraaien en controleren of het precies recht gaat. 

ketting klinken

Vervolgens met 2 sleutels de pons aandraaien tot het niet verder kan. Ik adviseer om tussentijds een keer te controleren of de sluitpin netjes gelijkmatig “omgebogen” wordt. Dit ook herhalen met de 2e sluitpin. Je hebt de ketting dan netjes geklonken zonder dat hij te “strak” is gezet.

Zorg vervolgens voor een goed onderhoud zodat je zo lang mogelijk van je nieuwe ketting kunt genieten. Gebruik hiervoor een goede kwaliteit kettingspray ( elke 250 a 500 km spuiten, let op doe dit na een rit op een warme ketting). Natuurlijk kun je ook voor gemak kiezen en een (volautomatisch) kettingsmeersysteem monteren.

Zoek je nog een goede kettingset voor een scherpe prijs? Kijk eens op onze site welke set we voor jouw motor kunnen leveren.

Geplaatst op Geef een reactie

Evotech Performance accessories BMW R1250GS and Adventure

Evotech Performance heeft een mooie lijn van kwalitatief hoogwaardige accessoires voor de BMW R 1250 GS en R 1250 GS Adventure ontwikkeld. Van Radiator Guard tot Navigatie Mount. Deze accessoires zijn een hele mooie upgrade van uw motor. Evotech Performance Radiator Guards worden gemaakt van vliegtuig aluminium en afgewerkt met een duurzame zwarte poedercoating. evotech bmw r1250 gs radiator guard groter Voorzien van Hexagonale gaten voor een goede airflow met een optimale bescherming. Zeer licht van gewicht met slechts 80 gram per stuk! Montage kan op de originele bevestigingspunten, hiervoor is een complete instructie beschikbaar. Deze instructie is te downloaden op de site van de fabrikant. Evotech Performance spindle protectors (wielas bescherming) zijn voorzien van een systeem waardoor de crashpad aan het uiteinde gewoon kan draaien in het wiel hierdoor is de levensduur en de mate van bescherming bij een crahs duidelijk verbeterd. evotech-bmw-r1250-gs-spindle-rear Evotech-Front-Spindle-Bobbins- De crashpads aan het uiteinde zijn uit aluminium gefreesd en voorzien van een duurzame zwarte poedercoating. Deze spindles zorgen voor een goede bescherming van de swingarm en de remklauwen bij een val. Evotech Performance Navigatie Steun voor Garmin wordt gemonteerd op de de originele bevestigingspunten van de steun voor de ruit. Gefreesd uit aluminium en voorzien van een duurzame zwarte poedercoating. Evotech Performance bmw r1250gs garmin Compatible met alle Zumo models van Zumo 220 tot Zumo 760LM Dit zijn enkele voorbeelden van accessoires voor deze motoren, Evotech Performance levert ook bescherming voor het motorblok, handbeschermers en meer.
Geplaatst op Geef een reactie

Quickshifters zin of onzin?

Wat is een Quickshifter en wat is het nut ervan?

Kort gezegd is een quickshifter een electronisch hulpmiddel dat er voor zorgt dat de ontsteking kort wordt onderbroken (is in millisecondes) zodat je zonder problemen kunt opschakelen zonder de koppeling te hoeven gebruiken. Wat misschien nog wel belangrijker is dat je kunt opschakelen zonder het gas dicht te hoeven draaien. Je kunt gewoon volgas blijven optrekken tijdens het opschakelen.

Wat is het nut hier dan van? Maximale acceleratie omdat je het gas vol open kunt houden. Eigenlijk alleen nuttig bij circuitgebruik, daar wil je zo snel mogelijk optrekken natuurlijk. Op de openbare weg is het vooral een leuke toevoeging aan het sportieve rijden. Laten we eerlijk zijn, de meeste moderne (sportieve) motoren zijn meer dan snel genoeg om lekker in het verkeer mee te kunnen komen. Maar we willen toch vaak net dat tandje extra, dat wat het motorrijden zo leuk maakt.

Quickshifters bij Bunkerparts

De keuze in Quickshifters is erg groot en wij leveren deze van bijna alle merken. In dit artikel vooral aandacht voor de zeer populaire quickshifters van Healtech. Wat maakt deze quickshifter zo populair?

Healtech levert deze quickshifter met een specifieke kabelset voor veel motoren, waardoor het voornamelijk een kwestie is van stekkers aansluiten. Verder kun je de Healtech quickshifter met bluetooth via je telefoon helemaal op je wensen worden ingesteld.

Naast het gemak van de specifieke kabelset en het instellen via bluetooth is deze quickshifter ook nog eens scherp geprijsd. Wij leveren deze vanaf € 279,00.  Bijvoorbeeld voor Yamaha motoren Dit is een complete set van quickshifter, specifieke kabelset en de sensor voor bij het versnellingspedaal.

Speciale vermelding hierbij is de set voor de KTM 1290 Superduke, deze wordt geleverd inclusief een vervangende schakelstang, zodat ook bij deze motor de quickshifter zonder problemen geplaatst kan worden. Dit voor de scherpe prijs van € 321,00.

Healtech quickshifter easy